Výtvarný obor
Učitelé výtvarného oboru mají odpovídající vysokoškolské magisterské vzdělání, dlouhodobou praxi, jsou umělecky činní a pravidelně vystavují na samostatných domácích i zahraničních výstavách. Výuka probíhá ve dvou plně vybavených ateliérech po skupinách 9-13 žácích jednou týdně v bloku tří vyučovacích hodin. K dispozici je také tiskařská dílna a velká keramická pec.
Vzdělávací proces začíná dvěma lety přípravného studia. Pokračuje sedmi lety základního studia, po nichž nejnadanější žáci mohou pokračovat na středních uměleckých školách a čtyřmi lety vyššího studia po nichž někteří studenti pokračují na vysokých školách buď uměleckého, pedagogického nebo architektonického zaměření. Nejmladší děti se seznamují pomocí hry a objevování se základními dovednostmi a postupy výtvarné práce. Zvláštní důraz je kladen na svobodu výtvarného projevu, jinakost, radost z práce a osobnostní růst. Starší žáci si dovednosti cyklickým opakováním ve zvyšujících se nárocích upevňují. Skupinová výuka je založena na individuálním přístupu pedagoga ke každému žáku podle jeho dispozic a potřeb. Žáci se od sebe navzájem učí pozorováním jiných osobních výtvarných přístupů a od mala získávají povědomí o své specifičnosti a buduje to jejich sebejistotu, schopnost srovnávat, hodnotit i sebehodnotit, odborně diskutovat a svobodně se vyjadřovat o své práci. Nejstarší studenti si tyto dovednosti na náročných úkolech upevňují, učí se rychle porozumět zadanému úkolu, určit jádro jeho problému a produktivně pracovat na jeho originálním řešení. Získávají schopnost vytvořit vlastní návrhy designu, jeho prezentace a výroby ověřovacího prototypu.
Učební látka je kresba a malba - volná, podle modelu, předlohy a v plenéru nebo v městské zástavbě, klasické i nové grafické techniky, modelování z různých materiálů od miniatur po krajinné kompozice, navrhování designu. Trénuje se zručnost, vytrvalost, přemýšlivost a píle. Témata jsou v rozsahu od krátkých studií po dlouhodobé multidisciplinární projekty. Dlouhodobým vývojem pod odborným vedením žák/student zušlechťuje svůj jedinečný výtvarný a lidský potenciál, buduje své zdravé sebevědomí a pocit zodpovědnosti na poctivé práci.